Ko darīt, ja nedarbojas internets?
Iemesli tam, ka internets nedarbojas vai arī pazūd un atjaunojas pats no sevis, var būt dažādi – tās var būt problemas ar Wi-Fi, ar gala iekārtu (dators, smartfons, planšete), ar modēmu, ar līniju, kā arī problemas tīklā. Daudzas no šīm problēmām atklāt un novērst ir pavisam vienkārši.
- Tīkla iekārta - modēms vai rūteris
- Pārbaudi, vai nav atvienojies kāds no vadiem- elektrobarošana, tīkla kabelis, datora kabelis, ja tads ir.
- Modēma indikatori ļauj saprast, vai ar to un arī ar līniju viss kārtībā - vai nav pazudusi elektrība, vai darbojas līnija, vai darbojas WiFi raidītājs u.c. Katra modēma indikatori atšķiras, aprakstu par tieši savu modeli lasi zemāk:
Alcatel Lucent I-240W-A
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai poga ON/OFF ir iespiestā stāvoklī. Ja joprojām nedeg indikatori, tad pārbaudi vai nav piespiesta poga LED, kas atslēdz indikatorus. Ja joprojām nedeg indikatori, tad pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema POWER ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no ligzdas POWER, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Power (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- Link un Auth (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- LAN 1-4 (deg vai mirgo) – ja pie attiecīgas LAN ligzdas pievienota iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
- WLAN (deg vai mirgo) – WiFi funkcija ir aktīva un iekārtām ir jāredz WiFi tīklu, kā arī jāpastāv iespējai pieslēgties.
- Internet (deg) – ir izveidots savienojums ar internetu.
- Ja nekas no iepriekšējā nav palīdzējis, veic modema rūpnīcas uzstādījumu atjaunošanu jeb Factory Reset
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Sagatavo spicu priekšmetu, piemēram, adatu vai saspraudi.
- Atrodi uz modema caurumu/pogu, kas apzīmēts ar atzīmi Reset. Pati poga atrodas dziļāk - to redzēt nevarēsi.
- Ar spicu priekšmetu nospied pogu un turi līdz modems restartējas. Parasti tas prasa līdz 10 sekundēm - konkrētu laiku skaties katra modema aprakstā.
- Ja modems neatsāk normāli darboties pēc rūpnīcas uzstādījumu atjaunošanas procedūras veikšanas (<5 minūšu laikā), atvieno iekārtu no strāvas, atkārtoti pievieno iekārtu strāvai (ieslēdz) un atkārtoti veic Reset darbību.
Reset poga novietota sāna malā. Turi to nospiestu vismaz 10 sekundes un atlaid brīdī, kad vienlaicīgi iedegas visi gaismas indikatori.
Alcatel Lucent I-240G-A
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema barošanas vada ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no modema, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Pwr (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- Fail (sarkans) – netiek padots optiskais signāls, varētu būt bojāts optiskais vads.
- NTWK un MGMT (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- Data 1-4 (deg vai mirgo) – Ja pie kādas no LAN 1-4 ligzdām ir pievienota iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
Alcatel Lucent I-240G-P
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema PWR ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē. Ja POWER indikators mirgo, tad pārbaudi vai nav sajaukti barošanas bloki ar rūteri.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no ligzdas PWR, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Pwr (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- Optical (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- LAN (deg vai mirgo) – ja pie kādas no GE 1-4 ligzdām ir pievienota iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
Technicolor TG 789vn v2, Technicolor TG 789vn v3
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai poga ON/OFF ir iespiesta uz leju. Ja joprojām nedeg indikatori, tad pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema POWER ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no ligzdas POWER, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Power (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- Broadband (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- Internet (deg vai mirgo zaļš) – internets darbojās.
- Ethernet (deg vai mirgo) – ja pie LAN ligzdām ir pievienota kāda iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
- Wireless (deg vai mirgo) – WiFi funkcija ir aktīva un iekārtām ir jāredz WiFi tīklu, kā arī jāpastāv iespējai pieslēgties.
Technicolor TG 789vn v4
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai poga ON/OFF ir iespiestā stāvoklī. Ja joprojām nedeg indikatori, tad pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema POWER ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no ligzdas POWER, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Power (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- Broadband (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- Internet (deg vai mirgo zaļš) – internets darbojās.
- Ethernet (deg vai mirgo) – ja pie LAN ligzdām ir pievienota kāda iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
- Wireless (deg vai mirgo) – WiFi funkcija ir aktīva un iekārtām ir jāredz WiFi tīklu, kā arī jāpastāv iespējai pieslēgties.
Thomson SpeedTouch 546 v6
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai poga ON/OFF ir iespiestā stāvoklī. Ja joprojām nedeg indikatori, tad pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema POWER ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no ligzdas POWER, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Power (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- DSL (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- Internet (deg vai mirgo zaļš) – internets darbojās.
- Ethernet (deg vai mirgo) – ja pie Ethernet ligzdas ir pievienota kāda iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
Huawei HG8240
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai poga ON/OFF ir iespiestā stāvoklī. Ja joprojām nedeg indikatori nedeg indikatori, tad pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema POWER ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no ligzdas POWER, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Power (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- PON (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- LAN 1-4 (deg vai mirgo) – ja pie attiecīgas LAN ligzdas pievienota iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
Huawei HG8245H
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai poga ON/OFF ir iespiestā stāvoklī. Ja joprojām nedeg indikatori nedeg indikatori, tad pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema POWER ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības (barošanas) vadu no ligzdas POWER, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Power (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- PON (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- LAN 1-4 (deg vai mirgo) – ja pie attiecīgas LAN ligzdas pievienota iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
- WLAN (deg vai mirgo) - WiFi funkcija ir aktīva un iekārtām ir jāredz WiFi tīklu, kā arī jāpastāv iespējai pieslēgties.
Siemens SpeedStream 4100
- Pārbaudi vai uz modema deg indikatori un vai tas nav atslēgts no elektrības.
Pārbaudi vai poga ON/OFF ir iespiestā stāvoklī. Ja joprojām nedeg indikatori, tad pārbaudi vai elektrības (barošanas) vads ir iesprausts modema 12VDC ligzdā, ka arī pārbaudi barošanas bloka darbību citā sienas rozetē.
- Veic modema restartu.
Modema restartu var veikt atvienojot elektrības(barošanas) vadu no ligzdas 12VDC, uzgaidi 5 sekundes un ievieto vadu atpakaļ. Pēc restarta veikšanas ir jāuzgaida 3-5 minūtes līdz savienojums atkal tiks izveidots. Pēc gaidīšanas skat. 3. punktu.
- Pārbaudi indikatoru stāvokli.
Lai internets darbotos modemam ir jādeg vai jāmirgo šādiem indikatoriem:
- Power (deg) – modems ir pieslēgts pie elektrības.
- DSL (deg) – modems ir savienojies ar Tet tīklu.
- Internet (deg vai mirgo zaļš) – internets darbojās.
- Ethernet (deg vai mirgo) – ja pie Ethernet ligzdas ir pievienota kāda iekārta izmantojot vadu un iekārta ir sasniedzama.
- Viedtālrunis vai planšete
- Pārbaudi, vai nav izslēgts Wi-Fi un vai ir pietiekami stiprs Wi-Fi signāls - ja indikators rāda tikai vienu svītriņu, ar to var nepietikt.
- Dators
- Ja internets pieslēgts ar kabeli, pārbaudi, vai tas nav atvienojies, atvieno un pievieno atpakaļ, pārbaudi darbību.
- Ja internets pieslēgts ar Wi-Fi, pārbaudi, vai Wi-Fi nav izslēgts un vai ir pietiekami stiprs Wi-Fi signals- ja indikators rāda tikai vienu svītriņu, ar to var nepietikt.
- Restartē datoru.
- Vairāk par Wi-Fi darbības uzlabošanu paša spēkiem uzzini šeit.
[SVARĪGI] Ja problēmu tomēr nav izdevies atrisināt, lūdzu, sazinies ar Tet tehnisko palīdzību (katru dienu 00:00 – 24:00), zvanot uz 67000177.
Doties uz Tet mājaslapu |