Neizdodas nosūtīt, kļūda: 5.7.1 Message refused by DNSBL check
Izejošo e-pastu serveris smtp.ltk.lv, kas paredzēts Tet interneta lietotājiem, izmanto vairākas metodes cīņā pret surogātpastu. DNSBL check nodrošina sūtītāja IP adreses pārbaudi publiskajos melnajos sarakstos. Ja tava interneta pieslēguma IP adrese tika iekļauta kaut vienā melnājā sarakstā, tad pie vēstules sūtīšanas saņemsi kļūdas paziņojumu.
Šāda veida kļūdas paziņojumus var viegli identificēt, jo tajos ir:
- Paziņojums, kas norāda, ka nostrādāja DNSBL check.
Piemērs: Message refused by DNSBL check.
- Attiecīga publiskā melnā saraksta pazīmē, kas iekļāva IP adresi melnājā sarakstā.
Piemērs: xbl.spamhaus.org
- Interneta pieslēguma IP adrese, kas iekļuva melnājā sarakstā.
Piemēram: 46.109.55.178
DNSBL check kļūdas paraugs Nr.1.
An error occurred while sending mail. The mail server responded: 5.7.1
Message refused by DNSBL check. b.barracudacentral.org / 46.109.55.178 This email from IP 46.109.55.178 has been rejected.
The email message was detected as spam. Please check the message and try again.
DNSBL check kļūdas paraugs Nr.2.
An error occurred while sending mail. The mail server responded: 5.7.1
Message refused by DNSBL check. xbl.spamhaus.org / 46.109.55.178 This email from IP 46.109.55.178 has been rejected.
The email message was detected as spam. Please check the message and try again.
SMTP serveris smtp.ltk.lv veic IP adreses pārbaudi melnājos sarakstos, kas doti tabulā zemāk. Izmanto pazīmi no sava kļūdas paziņojuma, lai korekti noteiktu, kurā melnājā sarakstā ir nokļuvusi tava interneta pieslēguma IP adrese.
Melnā saraksta pazīme kļūdas paziņojumā | Melnā saraksta mājas lapa | IP adreses pārbaudes forma melnajā sarakstā |
xbl.spamhaus.org | http://www.abuseat.org/ | http://www.abuseat.org/lookup.cgi |
b.barracudacentral.org | http://barracudacentral.org/ | http://barracudacentral.org/lookups |
bl.spamcop.net | https://www.spamcop.net/ | https://www.spamcop.net/bl.shtml |
sbl.spamhaus.org | https://www.spamhaus.org/ | https://www.spamhaus.org/lookup/ |
Problēmas cēlonis
Interneta pieslēguma IP adrese parasti nonāk publiskajos melnajos sarakstos, jo abonenta tīklā atrodas kompromitēta iekārta, kas veic surogātpastā izplatīšanu. Tāpēc ir ļoti svarīgi parūpēties par to, lai tiktu atrasta šī iekārta un novērsta konstatēta ievainojamība. Tikai šāda rīcībā garantēs to, ka atkārtoti netiksi iekļauts melnājā sarakstā.
Iespējamie problēmas risinājumi
- Ja tu abonē pakalpojumu E-pasta kastīte vai E-pasta administrators, tad izmanto izejošo e-pasta serveri smtp.online.lv. Šāda rīcībā ļaus uzreiz atrisināt problēmu ar vēstuļu izsūtīšanu, bet sava tīkla aparatūras pārbaudi un IP adreses izņemšanu no melnā saraksta atstāt uz vēlāku laiku.
- Ja tev nav pakalpojuma E-pasta kastīte vai E-pasta administrators, tad nepieciešams veikt tīkla aparatūras pārbaudi. Parasti tīklā atrodas kompromitēta iekārta, kas veic surogātpasta izsūtīšanu bez Tavas ziņas. Pārbaudot sava interneta pieslēguma IP adresi melnājā sarakstā, tev var būt iedotas aptuvenas rekomendācijas problēmas diagnostikai. Ja paša spēkiem nav iespējams konstatēt problēmu, rekomendējam piesaistīt kompetentu IT specialistu. Kad tīkla aparatūra ir pārbaudīta un ievainojamība ir konstatēta un novērsta, nepieciešams apmeklēt attiecīgā melnā saraksta mājas lapu un pieprasīt IP adreses izņemšanu no melnā saraksta. Informācija tīklā par IP adreses izņemšanu no melnā saraksta var izplatīties līdz pat 48h, tāpēc veic pirmos izsūtīšanas mēģinājums pēc vēlāka laika perioda.
- Ja tavam Tet interneta pieslēgumam ir dinamiska IP adresācija, tu vari potenciāli saņemt IP adresi, kura jau ir iekļauta melnājā sarakstā. Šāda situācija var rasties, ja iepriekšējām IP adreses lietotājam ir bijušas kompromitētas tīkla iekārtas, kas veica surogātpasta sūtījumus. Šādos gadījumos ir jāpieprasa IP adreses izņemšanu no melnā saraksta un jāpagaida, kamēr informācija izplatīsies tīklā (parasti līdz 48h).